כך תקנו דירה להשקעה ב-5 שלבים פשוטים

  • מחפשים את הנכס המושלם?

    מלאו את הטופס

    או חייגו 03-6839652






    כל אחד יודע שהשקעה בתחום הנדל"ן זאת השקעה כדאית. אין ספק שתחום הנדל"ן בארץ בכלל וביפו בפרט נמצא בתנופה, מחירי הדירות עולים, אזורים שנחשבו בעבר כאזורים "חלשים" נדלנ"ית, עוברים התפתחות ונחשבים כמקור לתשואה גדולה בעתיד הקרוב.

    כאשר מחליטים על קנייה של דירה להשקעה, צריכים לעשות חישוב ראשוני של פרמטרים רבים, שיהפכו את ההשקעה למשתלמת במיוחד.

    מה יהיה השימוש בנכס?

    יש מספר אופציות לממש את הרווח מקניית הדירה, מכירת הדירה מיד לאחר קנייתה, קניית נכס שעדיין לא נבנה בפרויקט חדש, קניית נכס לשיפוץ ומכירתו לאחר השיפוץ והעלאת הערך, השכרת הנכס ומכירתו בעתיד או שמירה על הנכס והשכרתו לתקופה ארוכה.

    בכל מצב שכזה צריך לחשוב מה הכי מתאים לנו, כלכלית ואישית. לכל אופציה יש את היתרונות והחסרונות שלה, שיפוץ נכס יכול לגרור עלויות לא צפויות ומתח נפשי גבוה, למרות המחיר ההתחלתי הנמוך. אם בחרתם בהשכרה צריך לקחת בחשבון את ההתמודדות אל מול השוכרים ותחלופה גבוהה.

    במקרה של קניית נכס "על הנייר" בפרויקט חדש, זהו סוג של הימור וזה לא מתאים לכל אחד ובמידה והחלטת לקנות דירה ולמכור אותה מיד צריך לדעת כי יכול להיות שהיא לא תימכר בלוח הזמנים שהצבתם לעצמכם. בכל מקרה של קניית דירה להשקעה, צריך להבין ולקחת בחשבון את כל האפשרויות ולבחור בדרך המתאימה לכם ביותר.

    איזה סוג נכס הכי מתאים לי?

    לאחר שהחלטתם מה יהיה השימוש של הנכס, הגיע הזמן לבחור את הנכס עצמו לפי ההחלטה שעשיתם.
    כמובן שצריך לעשות השיקולים הכלכליים הנכונים לכם לפני הכל ולהבין מה אתם יכולים להרשות לעצמכם. במידה והחלטתם להשכיר את הדירה להשקעה או למכור אותה, חשוב לדעת מי קהל היעד, משפחות, זוגות צעירים, סטודנטים ולהבין את מידת הפונקציונליות של הדירה להשקעה. דירה אשר מתאימה לסטודנטים ונמצאת בסמוך למכללה אינה בהכרח מתאימה למשפחות ולהפך.

    אם אתם מעדיפים דירת קרקע על פני דירה בבניין, דירה גדולה אשר דורשת תחזוקה מורכבת יותר או קטנה, ישנה אשר דורשת שיפוץ או חדשה ויקרה יותר. לאחר מכן חשוב להחליט על האזור בו אתם מעוניינים לקנות את הדירה להשקעה. האזור יכול להיות בקרבת מקום מגוריכם במידה והחלטתם להשכיר את הנכס או לשפץ אותו על מנת שהגישה אליו תהיה קלה יותר, או שתעדיפו לעשות החלטה כלכלית ולקנות דירה להשקעה באזורים מתפתחים אשר יפיקו תשואה גדולה בעתיד, או באזורים מבוקשים אשר בהם המכירה תתבצע בקלות יחסית.

     

    מה העלויות הצפויות לי בתהליך הרכישה?

    חישוב עלויות ברכישת דירה

    חישוב עלויות ברכישת דירה

    כאשר קונים דירה להשקעה צריך לקחת בחשבון שבנוסף למחיר הדירה יש מספר פרמטרים אשר מעלים את המחיר הראשוני וצריך להתכונן אליהם כלכלית.

    א. מס רכישה-

    מס אשר משולם למדינה עפ"י חוק, בעת רכישת דירה ראשונה או שנייה. התשלום הוא בשיעור קבוע משווי הנכס ובמקרים מסוימים בשיעור מדורג.

    ב. ריבית המשכנתא-

    הריבית על המשכנתא מעלה בעצם את מחיר הדירה בנוסף היא הוצאה שוטפת, שיש לקחת בחשבון בחישוב הראשוני את היכולת לעמוד בה.

    ג. האם המחיר צמוד למדד?

    בעת רכישה מקבלן בשלבים הראשונים של בניית הדירה להשקעה צריך לבדוק האם המחיר צמוד למדד הצרכנים או למדד תשומות הבנייה אשר מייקר מאד מחיר הדירה.

     

    מה העלויות הצפויות לי לאחר רכישת הדירה?

    לאחר שרכשנו את הדירה להשקעה צריך לתכנן כמה כסף אנחנו מעוניינים להשקיע על שיפוץ הדירה או עיצובה. במקרה של קנייה של דירה מקבלן, צריך לוודא בדיוק איזה תוספות כלולות במחיר הדירה ועל מה צריך להוסיף עוד כסף. יכול להיות שנבחר לשדרג את החבילה הבסיסית בה מקבלים את הדירה מה שיעלה את עלויות הדירה. בנוסף יש צורך להשקיע, במיזוג, במוצרי חשמל וסניטריה.

    הדרך המהירה והיעילה ביותר למצוא דירה להשקעה, היא למצוא משרד תיווך מקצועי, אשר יסייע, יסביר ויתכנן יחד אתכם את תהליך הקנייה. משרד תיווך יכול לעזור לכם למצוא מבחר דירות מדויקות לצרכים שלכם, ללא הסתובבות מיותרת ובזבוז זמן. למשרד התיווך יש ידע רב באזור והכרות עם מוכרי הדירה מה שיכול להקל ולייעל את המשא ומתן ולהביא לחתימה הסופית על החוזה.