טיפים לעיצוב הבית לפני מכירה – ראיון עם סמי שלום כנפו אדריכל ומעצב פנים

  • מחפשים את הנכס המושלם?

    מלאו את הטופס

    או חייגו 03-6839652






    עיצוב הבית מאוד משמעותי בימינו ומקבל משקל רב כאשר קונים או מוכרים דירה.

    פנינו למעצב הפנים סמי שלום כנפו על מנת לקבל מספר טיפים לגבי עיצוב הבית רגע לפני המכירה.

    סמי שלום כנפו התחיל את המסע בעולם העיצוב והאדריכלות לפני שמונה עשרה שנה, אך הוא מספר כי החוש האסתטי שלו היה מפותח במיוחד עוד בעודו ילד. כנפו למד גרפיקה וציור, התחיל לעבוד בחנות עיצוב ורהיטים ברמת השרון ומשם הכל התגלגל. שלום כנפו ושותפה פתחו גלריה לעיצוב רהיטים של המאה ה 20 ובו זמנית עבד כמעצב פנים. שלום כנפו למד עיצוב ואדריכלות בשלוחה של הטכניון בגמנסיה הרצליה, בנוסף למד תולדות האמנות.

    כיום, שלום כנפו בעבודתו משלב את כל השלושה ונותן מוצר שלם ומוגמר. הוא משלב אדריכלות, עיצוב ואמנות ונותן ללקוח בית שלם, מעצוב הבית, לעצוב פנים, דרך בחירת גופי התאורה, הריהוט ועבודות אומנות אשר יוצגו בבית.

    ביקשנו מסמי שלום כנפו לתת לנו 6 טיפים לגבי עיצוב הדירה, שיעזרו לנו למכור את הדירה ברווח מקסימלי בלי להוציא הרבה כסף.

    סמי שלום כנפו

    סמי שלום כנפו

    מה הטיפ שלך לשיפוץ הרצפה בצורה מהירה וחסכונית לפני מכירה?

    "מאד תלוי ברצפה, לכל רצפה יש שיטת טיפול שונה ויש סוג של רצפות שלא ניתן לטפל בהן בכלל. לדוגמא: אם זה פרקט העשוי מעץ מלא אפשר לשייף אותו ולשמן אותו עם לכה ושמן, מה שמקנה לרצפה מראה חדש, רצפת גלוסקה ניתן לשחזר ולשייף, אך לעומת זאת רצפה העשויה מגרניט פורצלן אין דרך לחדש אותה חוץ מהחלפתה, אותו הדבר עם פרקט למינציה."

    מה הטרנדים הטכנולוגיים שבאמצעותם ניתן לשדרג את הדירה לפני המכירה?

    "אני לא אוהב את המילה טרנדים, טרנדים זה דבר שחולף".

    שלום כנפו אומר כי אחד מהדברים החשובים ביותר כאשר מעוניינים למכור את הדירה זה קודם כל סדר וניקיון. לצבוע קירות , לתקן סדקים, לארגן פינות ורהיטים בצורה חכמה ולא לרוץ ולחפש טרנדים לא רלוונטים ויקרים.

    ניתן לשדרג את הדירה באמצעות שימוש בחשמל חכם אשר נפוץ מאוד בדירות חדשות בימינו, מערכות חימום מתקדמות אשר שולטות על החום במקומות שונים בבית ומערכות תקשורת."

    כיצד ניתן לשדרג את המטבח כדי להגדיל את סיכויי המכירה?

    "הסלון והמטבח הם האזורים הכי חשובים בבית כאשר קונה פוטנציאלי בוחן את הדירה, הם שני האזורים הציבוריים והגלויים ביותר בבית ולכן רצוי למקד את שדרוג הדירה באזורים אלה. על מנת לשדרג את המטבח יש מספר אלטרנטיבות לא יקרות ופשוטות מאד. ניתן להחליף את דלתות הארונות מה שיקנה למטבח מראה חדש, להשקיע בידיות לארונות ופרזול של המטבח. ניתן גם להחליף קרמיקות, להוסיף יחידת אחסון עילית או להוסיף אי, מה שיעלה את הפונקציונליות של המטבח וישדרג את המראה העיצובי."

    מה אפשר לעשות מבחינת החלל החיצוני והגינה של הבית?

    עיצוב חלל חיצוני סמי כנפו

    עיצוב חלל חיצוני סמי שלום כנפו

    כאשר מסדרים את הדירה לקראת מכירה, שלום כנפו ממליץ בחלק של הגינה והמרפסת להשקיע בעציצים, לסדר תאורה אשר תחמיא למבנה עצמו ולחלק החיצוני, ליצור פינות חמד בעזרת ספסל או כיסא נוי וכמה עציצים ופרטי נוי.

    מה הטרנדים החמים שקיימים היום בעיצוב מקלחות ושירותים?

    שירותים בעיצוב סמי כנפו

    שירותים בעיצוב סמי שלום כנפו

    "מקלחת ושירותים זה אזור סטרילי, חשוב לעשות ניקוי יסודי ועמוק של אריחים וקרמיקות אשר נוטות ליצבור לכלוך. מבחינה עיצובית אפשר להוסיף שטיח וכמובן תאורה נכונה, חשוב לבחור אור צהוב ולא לבן, במידה ורוצים אור חזק פשוט צריך לקנות תאורה עם וולט חזק יותר. 40% מעיצוב הבית באופן כללי זה שימוש בתאורה נכונה . מבחינת שדרוגים טכנולוגיים לחדר האמבטיה אפשר להשתמש בחימום למראה, חימום מתכוונן לאמבטיה, תאורת מראה מתכווננת ומחמם אסלות."

    מה הטרנדים הקיימים כיום בעיצוב חדרי שינה?

    חדר שינה בעיצוב סמי כנפו

    חדר שינה בעיצוב סמי שלום כנפו

    שלום כנפו אומר כי חשוב ביותר לעשות סדר באופן כללי כאשר מעוניינים למכור את הדירה, חשוב להוציא את הפריטים הלא קשורים, להכניס לארונות ולהוציא פריטים שעלולים לעשות עומס בעין. חשוב להשתמש בכיסוי מיטה, שטיחים וכריות נוי, לשחק עם טקסטילים, לבחור צבעים בהירים ומונוכרומטיים, להשתמש בצבעים מרגיעים שבאים מהטבע, גוונים כחלחלים ירוקים וחומים, לשמור על צבעוניות טבעית אשר מרגיעה ומעוררת שלווה.

    לצפייה בעוד עבודות של מעצב הפנים סמי שלום כנפו ליחצו כאן

    האתר הרשמי של סמי שלום כנפו:

    http://www.samiknafo.com