נדל"ן מסחרי או נדל"ן פרטי? במה עדיף להשקיע ב-2020?

  • מחפשים את הנכס המושלם?

    מלאו את הטופס

    או חייגו 03-6839652






    נדל"ן מסחרי או נדל"ן פרטי ?  הינה שאלה שמטרידה משקיעים רבים שבוחנים את אפשרויות ההשקעה העומדות בפניהם.

    כולם כבר יודעים שהעסקאות המשתלמות ביותר בשנת 2020, כמו גם בשנים קודמות, אלו הן השקעות בנדל"ן.
    עסקאות נדל"ן שומרות על הרווחיות שלהן בצורה יציבה כבר שנים רבות, השקעות בנדל"ן הוכיחו את עצמן כעסקה המשתלמת והבטוחה ביותר. לכן אם אתם מחפשים דרך להרוויח יותר מהכסף שלכם זאת הדרך האידיאלית.
    לאחר שהחלטתם להשקיע בנדל"ן, אתם צריכים להגיע להחלטה נוספת, האם להשקיע בנכסים מסחריים או בנדל"ן פרטי. אנחנו נפרט במאמר זה את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהבחירות, ככה שתוכלו להחליט על הדרך הנכונה והרלוונטית ביותר עבורכם.

    השקעה בנדל"ן פרטי

    כאשר משקיעים בנדל"ן פרטי יש מספר אופציות אפשריות להשקעה ולרווח.

    קניית דירה "על הנייר"

    כאשר קונים דירה להשקעה בפרויקט חדש, כאשר הדירה עדיין בשלב הפריסייל, הרווח הוא רווח מקסימלי. בשלב מסירת המפתח, מחיר הדירה יעלה בין 10%-15%. האפשריות הקיימות בפני המשקיע הן או למכור אותה בשלב הזה, או להשכיר אותה ולחכות שמחיר הדירה יעלה עוד.

    קניית דירה המיועדת לשיפוץ באחד מהפרויקטים של הפיתוח העירוני

    הפרויקטים המיועדים לפיתוח אזורים שונים ברחבי העיר, מתרכזים בדרך כלל באזורים בהם הדירות ישנות. הפוטנציאל לרווח מקניית דירה שכזאת לפני הפרויקט עולה בעשרות אחוזים בהתאם לאזור, לאוכלוסייה ולגודל הדירה. גם כאן כמו בפרויקטים החדשים האופציה היא להשכיר את הדירה ולחכות לעליית ערך או למכור לאחר החידוש.

    השקעה בנדל"ן מסחרי

    לעומת השקעה בנדל"ן פרטי, הרווח בהשקעה בנדל"ן מסחרי (לרוב) לא מתבצע ממכירת הנכס, אלא מהשכרתו. הרווח מההשקעה בנדל"ן מסחרי מתבצע מהשכרת משרדים, חנויות וכדומה ללקוחות ולא ממכירת הנכס במחיר גבוהה יותר. תשואה אפשרית מהשקעה בנדל"ן מסחרי יכולה להגיע גם ל7%.

     

    למה כדאי להשקיע בנדל"ן פרטי?

    כמו שכבר אמרנו קודם השקעה בנדל"ן פרטי זו אחת מההשקעות היציבות ביותר שנושאות אפשרות לרווח גבוה. אחד מהיתרונות בהשקעה בנדל"ן פרטי זהו האפשרות לרווח ללא התעסקות מיותרת, קנייה של נכס ומכירתו. גם אם החלטתם להשכיר את הנכס ולחכות לעליית מחירים, תצטרכו להתעסק עם מספר מצומצם של שוכרים לעומת השכרת נכסים מסחריים שבהם ההתמודדות היא אל מול שוכרים רבים. כמו כן חשוב לציין כי כאשר משקיעים בנדל"ן פרטי אין צורך בתשלום מע"מ ותשלום למס הכנסה יתבצע רק עם השכרה של הנכס מעל 5000 שקלים, לעומת נדל"ן מסחרי אשר דורש עוסק מורשה מן הבעלים ותשלום מע"מ ומס הכנסה כמו בכל עסק.

     

    למה כדאי להשקיע בנדל"ן מסחרי

    כאשר משקיעים בנדל"ן מסחרי פוטנציאל הרווח הוא גבוה, מעבר לכך ככל שהאזור מסחרי יותר ככה הרווחיות של הנכס עולה.
    השקעה בנדל"ן מסחרי זוהי אופציה לרווח שוטף ויחסית קבוע ויציב.

    לסיכום – נדל"ן מסחרי או נדל"ן פרטי

    כדי לקחת השקעה מושכלת ונכונה עבורכם, צריך לשקול את כל האפשרויות, את הרווח האפשרי ואת היכולות הכלכליות והמנטליות שלכם.
    אחד מהמסקנות החשובות היא להתייעץ עם המומחים, לאסוף מידע ולשאול שאלות. לעולם על תכנסו לעסקה שאינכם מבינים בה ושולטים באפשריות ובמספרים.
    אנחנו בנדל"ן יפו מזמינים אתכם לשעת ייעוץ בחינם, בה תוכלו לשאול את כל השאלות ולהתרשם ממאגר הדירות להשקעה שברשותנו.